مراحل اسباب کشی منزل در اصفهان

مراحل اسباب کشی منزل

باربری اصفهان, حمل اثاثیه منزل

 

چطور اسباب کشی آسان  ( اثاث کشی ) را تجربه کنیم؟

وحید بار در این مقاله سعی دارد با گفتن نکات اسباب کشی آسان و مراحل اسباب کشی منزل به شما در این امر کمک نماید.

اسباب‌کشی عملی وقت‌گیر و کم‌ و بیش هزینه‌بر است،با بررسی و انتخاب یک راهکار مشخص و دقیق می‌توان از بسیاری از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در اثاث‌کشی جلوگیری کرده و مدت‌ زمان اسباب کشی را کاهش داد.

وحید بار در این مطلب به چند ترفند و نکته کاربردی در اثاث‌کشی و جابجایی وسایل منزل می پردازد که با رعایت آن‌ها می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با بهینه‌سازی انرژی، زمان و هزینه، یک اسباب‌کشی آسان و بدون دردسر را تجربه نمود

    ۱٫ زمان‌بندی صحیح و دقیق، قبل از شروع اثاث‌کشی

 

شاید اولین مسئله‌ای که پیش از اثاث‌کشی باید به آن توجه کرد، بررسی دقیق بازه زمانی جمع‌آوری، بسته‌بندی و جابجایی وسایل منزل است. در صورت مشخص کردن زمان لازم برای تمامی مراحل اثاث‌کشی می‌توان انتظار داشت که با مشکل کمبود وقت در اثاث‌کشی روبرو نخواهیم شد.

بسیاری از اشخاص کم‌تجربه در این زمینه، تمامی فعالیت‌های لازم را به روز اثاث‌کشی موکول می‌نمایند. موضوعی که باعث می‌شود اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی کوچک و بزرگ، بر سر راه یک جابجایی ساده و مطمئن قرار گیرد. در حمل اثاثیه منزل در اصفهان همیشه حواستان به تمام نکات باشد

در نظر داشته باشید که جمع‌آوری وسایل کوچک منزل، زمان زیادی می‌برد و باید از چندین روز قبل از اثاث‌کشی آغاز کنید. بهتر است پیش از شروع پروسه اسباب‌کشی، تمامی اتفاقات و زمان لازم برای برخورد با آن‌ها را پیش‌بینی کنید تا با مشکل کمبود زمان روبرو نشوید.

          ۲٫ برنامه‌ریزی

برای اینکه در روزهای اسباب‌کشی سردرگم نشویم، بهتره فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام دهیم و وسایلی که باید جمع و جور کنیم، تهیه کنیم. ما می‌توانیم یک برنامه زمان‌بندی برای بسته‌بندی کردن وسایل هم تدارک ببینیم که مطابق آن وسایلمان را جمع و جور کنیم و تمام فشار کاری را در یک روز متحمل نشویم؛ البته باید این کار نفس‌گیر را بین اعضای خانواده تقسیم کنیم و از آنها بخواهیم هر روز مقداری از وسایل را بسته‌بندی و مرتب نمایند.

      ۳٫ روز اسباب کشی چکار کنیم؟

یکی از مواردی که شرکت حمل اثاثیه منزل در اصفهان وحید بار به آن توجه نموده همین نکته است قبل از مراحل اسباب‌کشی منزل یک مسیر خوب برای روز اسباب‌ کشی انتخاب نمایید تا خاور راحت بتواند از آن مسیر رفت و آمد داشته باشد. همچنین برای بارگیری و تخلیه جای پارک فراهم باشد. برای این منظور می‌توانید با پارک کردن ماشین شخصی خود و نزدیکان‌تان به اندازه دو ماشین سواری جا نگه دارید تا هنگام بارگیری و تخلیه به مشکل برخورد نکنید. بهتر است ساعات اولیه روز را به جابه‌جایی اختصاص داد. در ضمن کودک خود را نزد بستگان‌ تان قرار دهید تا بتوانید به راحتی اوضاع را کنترل نمایید. به امید خدا نکات بالا کمک میکند بتوانید تجربه دلچسبی از جابه‌جایی داشته باشید. به این فکر کنید که همه اینها یک تنوع بزرگ است و شما باید از آن نهایت لذت را ببرید.

    ۴٫تهیه لیست از لوازم و وسایل منزل

تهیه لیست وسایل قبل از اسباب کشی

داشتن یک لیست کامل از وسایل منزل و محل قرارگیری آن‌ها در بسته‌بندی به شما کمک می‌کند که از جمع‌آوری تمامی وسایل، اطمینان حاصل کنید و علاوه بر آن نیز بتوانید در مقصد، با سرعت بیشتری وسایل خود را پیدا کنید.

در صورتی که یک لیست مشخص از وسایل و لوازم خانه وجود داشته باشد، شما پیش از باز کردن یک جعبه می‌دانید که در آن جعبه خاص، چه چیزی وجود دارد. هرچند تهیه لیست، مدت زمانی اضافه را به جمع‌آوری وسایل منزل خواهد افزود، اما در عوض در هنگام باز کردن وسایل، زمان زیادی از شما را صرفه‌جویی خواهد کرد.

 ۵٫تهیه لوازم برای بسته‌بندی یکی دیگر از مراحل اسباب کشی منزل

اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می‌کنید هیچ‌ کس به اندازه خودتان وسایل و اثاثیه تان را دوست ندارد و میخواهید بسته بندی را خودتان انجام دهید و حمل اثاثیه منزل در اصفهان را به شرکت دیگری بسپارید بهتره بسته‌بندی را خودتان انجام دهید. در این صورت برای بسته‌بندی به اقلام زیر نیاز دارید:

– کارتن‌های ضخیم که بهتر است در تعداد بالا و سالم تهیه شوند تا حمل و نقل هم در زمان کمتر و هم با هزینه کمتری انجام شود.

– چسب نواری پهن و طناب برای بسته‌بندی ایمن کارتن‌ها

– ماژیک برای نوشتن محتویات روی کارتن‌ها

-روزنامه باطله و پلاستیک‌های حباب‌دار مخصوص بسته‌بندی شکستنی‌ها

   ۶٫ جداسازی وسایل برقی و گازی

جداسازی وسایل برقی و گازی قبل از اسباب کشی

جداسازی وسایل برقی و گازی مثل ماشین لباس‌شویی و اجاق‌گاز، عملی زمان‌بر است و بهتر است یک روز پیش از اثاث‌کشی نهایی انجام شود. عجله در باز کردن وسایلی که نیاز به ایمنی بالا در جداسازی و بسته‌بندی دارند، می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود.

بهتر است با در نظر گرفتن زمان مناسب برای این کار، از جداسازی دقیق وسایل خانگی اطمینان کسب کنید و به بسته بودن لوله‌های گاز و در دسترس نبودن سیم‌های برق، دقت کنید. در نظر داشته باشید که کودکان، اطلاع چندانی از خطرات وسایل برقی و گازی ندارند و باید با استفاده از به ست‌ های مناسب، راه دسترسی آن‌ها را به لوله‌ها، شیر های گاز و سیم‌های برق، محدود کنید.

در حمل اثاثیه منزل جمع‌آوری کامل یخچال نیز به ۲۴ ساعت زمان مفید نیازمند است و بهتر است یک هفته پیش از اثاث‌کشی، فکری به حال مواد غذایی مصرفی موجود در یخچال بکنید. این بررسی دقیق باعث می‌شود تا از دست رفتن بسیاری از مواد غذایی جلوگیری شود.

  ۷٫  بسته‌بندی دقیق و مطمئن

 

 

بسته‌بندی صحیح وسایل منزل، از مهم‌ترین نکات اثاث‌کشی به‌ حساب می‌آید. پیش از شروع پروسه بسته‌بندی، باید از آماده‌سازی وسایلی مثل چسب، جعبه، کیسه‌های بزرگ و ضربه‌گیر، اطمینان حاصل کنید.

در نظر داشته باشید که بسیاری از باربری‌های استاندارد، وظیفه بسته‌بندی وسایل شما را به عهده می‌گیرند، اما این وظیفه تنها شامل وسایل بزرگ و شکستنی می‌شود. اغلب لوازم‌ خانگی در گروه وسایل کوچک قرار می‌گیرند و بهتر است توسط خود شما بسته‌بندی شوند.

پوشاک و دیگر لوازم پارچه‌ای را می‌توانید در کیسه‌های زباله بسیار بزرگ قرار دهید و روی کیسه را چسب بزنید. لوازم کوچک باید در جعبه‌های کوچک و متوسط قرار بگیرند. باید به این موضوع دقت شود که جابجایی لوازم متوسط و بزرگ برای کارمندان باربری ساده‌تر است و بهتر است بسته‌ها را در اندازه‌ای مناسب انتخاب کنید.

بهترین گزینه برای بسته‌بندی و نصب ضربه‌گیر بر روی وسایل بزرگ منزل، سپردن این موضوع به نیروی متخصص باربری است. این اشخاص با تجربه بالا در زمینه بسته‌بندی و جابجایی لوازم بزرگ و سنگین، می‌توانند بهترین راهکار را به شما ارائه دهند. در نظر داشته باشید که هرچند یک بسته‌بندی دقیق، هزینه‌های جابجایی را افزایش می‌دهد، اما با این عمل از خطرات و هزینه‌های بزرگ‌تر، جلوگیری می‌کنید.

نکته: قوانین چیدمان درون جعبه را رعایت کنید، بهتر است در هر کارتن آیتم‌های سنگین‌تر را در پایین جعبه و سبک‌تر ها را در بالا بچینید. با این کار تعادل کارتن‌ها به‌ خصوص کارتن‌های با ارتفاع بیشتر، بهتر حفظ می‌شود. زمانی که کارتن‌ها را در کامیون می‌گذارید ، دقت کنید کارتن‌های سنگین‌تر را پایین بگذارید تا فشار وسایل شما را له نکند.

نکته: وسایلی که اتصالات خاصی دارند،بعضی از وسایل مانند قاب‌ها یا آینه‌ها با پیچ یا وسایل خاصی آویزان شده‌اند که هنگام جابه‌جایی ممکن است اتصالات کنده شوند یا در این میان گم شوند؛ بنابرین قبلا آنها را جدا کنید و داخل کیسه نایلونی بسته‌بندی کرده و روی وسیله بچسبانید یا جداگانه با برچسبی که روی آن اسم وسیله را نوشته‌اید، بسته‌بندی کنید.

 

  ۸٫ حذف وسایل  و اثاثیه اضافی

وسایلی که نیاز ندارید هدیه بدهید

یکی از قوانین مشهور اثاث‌کشی، قانون حذف وسایل اضافه است. در این قانون اشاره شده که اگر از یک وسیله، لباس یا آیتمی خاص، چندین سال است که استفاده نشده، به‌احتمال‌زیاد در آینده نیز استفاده نخواهد شد.

بهتر است پیش از شروع به جمع‌آوری وسایل منزل، با بررسی دقیق لوازم شخصی خود، وسایل بدون استفاده و اضافه را دور بیندازید یا به افراد نیازمند ببخشید. بسیاری از وسایل اضافه و بدون استفاده، تنها هزینه و زمان مصرفی در باربری را افزایش می‌دهند و در پایان جایی اضافه را در خانه جدید به خود اختصاص خواهند داد.

    ۹٫ علامت‌گذاری وسایل شکستنی

وسایل شکستنی خود را علامت گذاری کنید

ظروف شکستنی در دکوراسیون آشپزخانه احتیاج به توجه بیشتری دارند، تا حدی که توصیه می کنیم کار بسته بندی خود را از این قسمت آغاز کنید. با این کار یک تیر و چند نشان زده اید، علاوه بر اینکه سامان و ترتیبی به کار خود می دهید و مانع شکستن ظروف می شوید از صرف هزینه های اضافی در این خصوص نیز جلوگیری نموده اید.

نکته:برای جلوگیری از ضربه به جعبه های ظروف شکستنی خود، از حوله های بزرگ استفاده کرده و آنها را در کف و دیواره های جعبه قرار دهید. بعد از آن هم می توانید از یک لباس یا حوله دیگری بر روی ظروف در جعبه استفاده نمایید.

نکته:بسته‌بندی وسایل شکستنی چه توسط شخص انجام شود و چه توسط باربری، باید با علامت‌گذاری دقیق این بسته‌ها همراه باشد. کارمند جابجایی وسایل تنها با مشاهده علائم و عبارت «شکستی» است که می‌تواند با دقتی بالاتر، بسته موردنظر را جابجا کند. در صورتی که روی بسته‌های مهم و شکستنی، هیچ‌گونه علامتی نگذارید، نمی‌تواند انتظار داشته باشید که این وسایل با سلامت کامل به مقصد برسند.

    ۱۰٫ مراقبت از لوازم قیمتی و جواهرات و ….

مراقب وسایل با ارزش خود باشید

بسته بندی جواهرات و لوازم باارزش از دیگر نکات مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید و از آن غافل نشوید! چراکه این وسایل شکننده و حساس هستند. شما می توانید از کیسه های میان وعده و یا طبقه های کوچکی برای نگهداشتن امن طلا و جواهرات خود استفاده کنید.

نکته: این وسایل را به دست کامیون نسپارید، بلکه آنها را همراه خود داشته باشید و با وسیله نقلیه خودتان، آنها را به خانه جدید خود ببرید.

نکته: وسایل قیمتی مثل طلا، جواهرات، پوشاک گران قیمت و پول نقد، هرگز نباید در دسترس دیگر اشخاص قرار بگیرد. هرچند یک باربری مطمئن و مشهور، هیچ‌گاه به وسایل شخصی شما دست‌درازی نخواهد کرد، اما با این‌ حال از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده نیز نمی‌توان جلوگیری کرد. بهتر است با پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، جابجایی وسایل شخصی گران‌قیمت را خودتان به عهده بگیرید تا بتوانید از امنیت بالای آن‌ها اطمینان کسب کنید.

    ۱۱ . در دسترس بودن کمک‌های اولیه

کمک های اولیه را در دسترس قرار دهید

چه در مراحل بسته‌بندی و جداسازی وسایل و چه در مرحله جابجایی و اثاث‌کشی، دسترسی به کمک‌های اولیه و لوازم اطفا حریق، باید در دستور کار شما قرار بگیرد. البته یک باربری استاندارد، به لوازم مهم مرتبط با سلامتی بار و کارمندان، مجهز است، اما بهتر است شما نیز به‌ عنوان کاربر، از وجود وسایل مهمی مثل بسته‌های کمک‌های اولیه، اطمینان کسب کنید.

     ۱۲ . آمادگی در مقصد جهت چیدمان

اسباب کشی راحت و بی استرس

آمادگی مقصد باربری، موضوعی است که باید در برنامه‌ریزی اولیه شما اعمال شود. مقصد بار و لوازم منزل باید پیش از شروع پروسه اثاث‌کشی، تمیز و آماده باشد. بهتر است یک روز پیش از اثاث‌کشی، از آمادگی مقصد باربری، اطمینان کسب کنید.

با مراجعه به محل موردنظر می‌توانید با دقت بالا، محل قرارگیری وسایل را پیش و پس از باز کردن بسته‌ها، در نظر بگیرید. این عمل به‌ ظاهر ساده، مراحل پایانی اسباب‌کشی را آسان و سریع‌تر خواهد کرد.

      ۱۳٫ چک کردن نهایی را فراموش نکنید

بعد از تمام شدن کارتان، کمی استراحت کنید. بعد از آن گشت دیگری در خانه بزنید تا اطمینان خاطر پیدا کنید که چیزی جا نمانده باشد. گاهی مرور و نگاهی دوباره، نکات مهمی را به یادتان خواهد آورد. اگر چیزی را پیدا کردید آن را درون یک جعبه قرار داده و با برچسب بر روی آن یادداشت نمایید.

اطمینان خاطر پیدا کنید که بر روی تمامی جعبه ها نوشته ای وجود داشته باشد. لیست خود را دوباره چک نمایید.

     ۱۴٫ انتخاب یک باربری مناسب

شاید مهم‌ترین نکته در یک اثاث‌کشی دقیق و مطمئن، انتخاب یک باربری مناسب باشد. باید دقت کنید که هرچند بهینه‌سازی هزینه‌های اثاث‌کشی اهمیت دارد، اما هر ارزانی بی‌دلیل نیست و باید یک باربری مطمئن را از نحوه پاسخ‌گویی و البته هزینه معقول اعلام‌شده، شناسایی کنید.

باربری‌های حرفه‌ای معمولاً از انواع وسایل نقلیه با اندازه‌های مختلف بهره می‌برند و یک زمان‌بندی دقیق را به شما ارائه خواهند داد. در یک باربری مناسب، امکان جابجایی انواع لوازم به‌ تمامی مقاصد موردنظر شما وجود دارد. در واقع محدودیت در مقصد، وسیله نقلیه و یا شکل وسایل، می‌تواند نشانه‌ای ساده از ضعف باربری موردنظر باشد.

بهتر است پیش از انتخاب یک باربری، از ارائه خدماتی مثل بسته‌بندی وسایل اطمینان کسب کنید. در صورتی‌ که مقصد شما در دیگر شهر‌ ها قرار دارد، بیمه وسایل منزل نیز می‌تواند یک گزینه مناسب پیش رو باشد. یک باربری استاندارد، خدمات بیمه را نیز به شما ارائه خواهد داد.

در پایان با رعایت نکات ذکرشده در این مقاله و یک تعامل سالم با مدیریت و کارمندان باربری، می‌توان انتظار داشت تا یک اثاث‌کشی و جابجایی دقیق، سریع و آسان را تجربه کنید.


نحوه صحیح چیدمان خانه بعد از اسباب ‎کشی


نکات مفید برای اسباب کشی آسان

به یکی دیگر از چک لیست اسباب کشی منزل توجه کنید

حالا دیگه با خیال راحت و بدون استرس منزل خود را همانطور که خودتان دوست دارید بچینید این شما هستید که باید احساس خوشحالی و راحتی داشته باشید پس وقت را تلف نکنید البته قبل از کار چند ساعتی به خودتان استراحت دهید تا انرژی خود را بدست آورید و ذهنتان آرام گید و بعد برای چیدمان هم برنامه ریزی کنید و خانه رویایی خود را بصورت رویایی بچینید

موفق و ارام و شاد باشید

مدیریت حمل و نقل وحید

مراحل اسباب کشی منزل در اصفهان:

چک لیست اسباب کشی اصفهان
– برنامه ریزی
اولین و مهمترین بخش در هر کاری برنامه ریزی و تقسیم کار است.
ابتدا لیست وسایل را بنویسید، و آنها را دسته بندی کنید. سپس مکان قرار گیری هر کدام را مشخص کنید. برای این کار یک نقشه فرضی از منزل جدیدتان ترسیم کنید و از بالا به آن نگاه کنید.
در ادامه، وسایل مورد نیاز برای بسته بندی را پیش بینی کنید و تعداد مورد نیاز آنها را تخمین بزنید.
بهتر است برای جابجایی، یکی از روزهای وسط هفته را انتخاب کنید. دقت داشته باشید مسیر مورد نظرتان ترافیک نباشد. حتما شرایط آب و هوا را پیش بینی کنید، و از اسباب کشی در شرایط نامتعادل جوی جدا خودداری کنید.
– بسته بندی
بسته بندی صحیح، نقس بسزایی در سلامت وسایل شما خواهد داشت.
حتما مدت زمانی را برای امور پیش بینی نشده اختصاص دهید، و چند روز قبل از اسباب کشی شروع به جمع آوری وسایل کنید. برای بسته بندی وسایل، ترفندهای جالبی را برای شما عزیزان گردآوری کردیم. در بخش بعدی به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.
– جابجایی
یکی دیگر از مراحل اسباب کشی منزل در اصفهان قسمت جابجا کردن بعضی وسایل به تجربه و نیروی زیادی نیاز دارد، خصوصا وسایل سنگین و بزرگ. فراموش نکنید قبل از جابجایی وسایل برقی را به درستی جدا کنید. وسایلی مثل یخچال یا گاز حتما باید خالی باشند. همچنین درب آنها را چسب بزنید تا حین جابجایی آسیب نبینند.
کمک گرفتن از یک شرکت معتبر و با تجربه، خیال شما را از بابت جابجایی وسایل سنگین یا حساس راحت خواهد کرد.
– چیدمان منزل جدید
بهتر است قبل از اسباب کشی، به منزل جدیدتان سر بزنید و چیدمان وسایل را پیش بینی کنید.
اگر بخشی از منزل به تعمیرات خاصی نیاز دارد حتما قبل از اسباب کشی به آن رسیدگی کنید.
همچنین می توانید رنگ اتاق ها را براساس روانشناسی رنگ ها و سلایق اعضای خانواده رنگ آمیزی کنید!
حمل اثاثیه منزل در اصفهان | اسباب کشی منزل در اصفهان | باربری وحید بار اصفهان
مهمترین نکات اسباب کشی:
– جابجایی وسایل قیمتی هنگام اسباب کشی
یکی از مهمترین نکات هنگام اسباب کشی، مراقبت از وسایل گرانبها می باشد. توجه داشته باشید این وسایل حتما باید توسط خودتان جابجا شوند. می توانید آنها را در گاوصندوق نیز جابجا کنید.
همچنین می توانید آنها را به شخص معتمدی بسپارید، و بعد از اسباب کشی پس بگیرید. برای جلوگیری از گره خوردن گردنبند و دستبند، آنرا دور یک خودکار بپیچید!
– اطلاع رسانی در مورد جابجایی:

حتما اشخاص ضروری را از جابجایی منزلتان باخبر کنید. اشخاصی همچون:
-اداره ثبت احوال
-اداره بیمه
-اقوام و آشنایان
-محل کار و مدرسه
-و…

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Block "sticky-footer" not found

باربری حرفه ای|09139779516