بسته بندی کامپیوتر در اسباب کشی در اصفهان

یک از حساس‌ترین بسته بندی‌ها مربوط به بسته بندی کامپیوتر برای اسباب کشی است. این دستگاه‌ها نه تنها در منزل بلکه در شرکت‌ها و محل کار نیز وجود دارند. پس برای جابه جایی آن‌ها نیاز به دقت بالایی هست. در صورت آسیب هارد و دیسک آن خسارت زیادی را باید بپردازیم. به همین سبب بسته بندی برای جابه جایی و حمل بار کامپیوتر و لپ تاپ کار حساس و دشواری است. برای یاد گرفتن نحوه ی بسته بندی کامپیوتر و لوازم جانبی آن حتما این مطلب را در ادامه بخوانید.

بسته بندی کامپیوتر در اسباب کشی به چه لوازمی نیاز دارد؟

برای بسته بندی دستگاه خود نیازمند استفاده از لوازم مختلف هستید. برخی از این لوازم عبارتند از:
• کارتن جدید یا همان کارتن کارخانه کامپیوتر
• فوم محکم
• چسب پهن
• بابل رپ یا پلاستیک حبابدار

 

بسته بندی قطعات اصلی کامپیوتر

برای بسته بندی کامپیوتر خود در ابتدا از محتوا و اطلاعات موجود در آن نسخه پشتیبان گرفته و سپس اقدام به بسته بندی کنید. با اینکه برخی از قطعات کامپیوتر شما بسیار گران قیمت و با ارزش است، اما گاهی اطلاعات و داده‌های موجود در آن از خود دستگاه نیز با ارزش‌تر هستند. به همین سبب پشتیبانی گرفتن از این داده‌ها قبل از اسباب کشی الزامی است. بدین منظور می‌توانید از سرویس‌های پشتیبان گیری آنلاین و یا یک هارد اضافی استفاده کنید.

برای بسته بندی صحیح کامپیوتر می‌بایست تمامی قطعات آن را جدا کنیم. البته قطعات داخل کیس را هرگز جدا نکنید. بلکه اطراف کیس را با پلاستیک حبابدار یا بابل رپ پوشانده و یا با دو ورقه مقوا اطراف آن‌ها را بپوشانید. سپس می‌توانید از پتو برای جلوگیری بیشتر از آسیب دیدن استفاده کنید.

قطعه بعدی که باید بسته بندی شود، مانیتور است. مانیتور از حساس‌ترین و شکننده‌ترین قطعات کامپیوتر به حساب می‌آید. در صورت آسیب این قطعه و کیس بیشترین خسارت به دستگاه و شما وارد می‌شود. پس در بسته بندی آن‌ها دقت کنید.

بسته بندی مانیتور به صورت کاغذ پیچاندن در اطراف آن و سپس استفاده از ورقه‌های مقوایی است. پس از این کار، باید از بابل رپ‌ها و پتو جهت ضربه گیری بیشتر استفاده کرد. سپس مانیتور را در جعبه ی خود قرار داده و فضاهای خالی را با پارچه و حوله‌ها بپوشانید.

نحوه بسته بندی ماوس، کیبورد و وسایل جانبی

بهترین راه برای بسته بندی دستگاه‌های جانبی مانند چاپگر، اسکنر، موس، کیبورد و کابل‌های متصل به کامپیوتر استفاده از کارتن‌های مخصوص خود دستگاه است. بسته بندی این وسایل را نیز درست مانند کامپیوتر انجام دهید. سیم‌ها را هرگز با فشار دسته بندی نکنید. برای تشخیص جایگاه هر سیم بعد از جابه جایی می‌بایست حتما آن‌ها را با اتیکت یا بر چسب نشانه گذاری کنید.

بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی

 

برای بسته بندی لپ تاپ نیز می‌بایست در ابتدا پس از پشتیبانی گرفتن، آن را بسته و سپس اطراف آن را با ورقه‌های مقوایی می‌پوشانیم. پس از آن باید با استفاده از بابل رپ و پتو آن را پوشانده و در کارتون خود قرار دهیم. البته مزیت لپ تاپ با وجود حساسیت بیشتر نسبت به کامپیوتر، داشتن کیف لپ تاپ است. پس برای بسته بندی لپ تاپ نیز می‌توانید با استفاده از بابل رپ‌ها و کاغذهای باطله، اطراف آن را پوشانده و سپس در کیف لپ تاپ قرار دهید. با به کار بردن کیف لپ تاپ می‌توان فرآیند بسته بندی را سرعت ببخشید و سپس به راحتی آن را حمل نمایید.

استفاده از کارتن برای بسته بندی کامپیوتر

برای بسته بندی کامپیوتر و قطعات جانبی می‌توان از جعبه‌های خود دستگاه استفاده کرد. در صورت عدم داشتن کارتن باید از کارتن‌های دست دوم مصرف کرد. برای بسته بندی مانیتورها و لپ‌تاپ‌ها باید ورقه‌های کارتن و کاغذهای باطله بکار برد.

استفاده از بابل رپ برای بسته بندی قطعات کامپیوتر

بابل رپ‌ها به دلیل داشتن حباب‌ها روی خود می‌توانند از ضربه و آسیب به بار در حین جابه جایی جلوگیری کنند. همچنین این حباب‌ها نور و حرارت را نیز به خود جذب می‌کنند. بدین صورت از آسیب رسیدن به کامپیوتر و لوازم جانبی جلوگیری می‌شود. هر چه حباب‌های بابل رپ‌ها یا نایلون‌های حباب دار بزرگ‌تر و ضخیم‌تر باشد، میزان محافظت آن از کالاها نیز افزایش می‌یابد.

 

مصرف لوازم جانبی برای بسته بندی کامپوتر و لپ تاپ

پس از آماده سازی کارتن با قرار دادن بابل رپ در کناره‌های آن، کامپیوتر و لوازم جانبی را داخل کارتن قرار می‌دهیم. سپس با چسب پهن درب جعبه را محکم می‌بندیم. همچنین برای بسته بندی این وسیله از فوم‌ها نیز استفاده می‌گردد. این فوم‌ها برای محافظت دستگاه از آسیب‌های احتمالی در هنگام جابه جایی کالا مصرف می‌شوند.
در صورت نداشتن زمان و امکانات کافی برای انجام پروسه ی بسته بندی و جابه جایی از شرکت‌های باربری کمک بخواهید. وحید بار یکی از معتبرترین و مجهزترین شرکت‌های باربری در اصفهان می‌باشد. البته باربری به سایر نقاط کشور نیز توسط این شرکت به انجام می‌رسد. شرکت اتوبار باربری وحید بار قادر به انجام فرآیند بسته بندی، جابه جایی و چیدمان بار میباشد.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Block "sticky-footer" not found